Tietoa Jyvionista

Jyväskyläläinen nuori – tule mukaan tekemään vihreämpää maailmaa!

Jyvioni on joukko jyväskyläläisiä nuoria ja opiskelijoita, joita yhdistää visio vihreille arvoille perustuvasta yhteiskunnasta ja halu vaikuttaa ympäröivään maailmaan.

Olemme Keski-Suomen aktiivisimpia poliittisia nuorisojärjestöjä. Tavoitteenamme on lisätä nuorten ja opiskelijoiden osallisuutta päätöksenteossa ja poliittisessa keskustelussa. Jyvioni on jäsentensä näköinen; juuri sinä voit olla määrittämässä, mihin asioihin vaikutamme.

Tule osaksi vihreää yhteisöä! Kuulumme Vihreään liittoon ja toimimme Vihreiden nuorten paikallisjärjestönä Jyväskylän seudulla. Lisäksi kuulumme Keski-Suomen Vihreisiin ja teemme yhteistyötä Jyväskylän Vihreiden kanssa.

Toimintamme on monipuolista ja siihen voi osallistua, vaikkei olisikaan jäsen. Pyrimme siihen, että Jyvioniin on aina helppo tulla: Usein tapahtumissamme on muutakin kuin politiikkaa.

Haluamme, että nuorilla on mahdollisuus osallistua yhä aktiivisemmin paikalliseen päätökseentekoon. Siksi osallistumme aktiivisesti vaaleihin! Kesällä 2021 kuntavaaleissa Jyvioni tuki yhteensä 9 nuorta ehdokasta – heistä neljä pääsi Jyväskylän kaupunginvaltuutetuksi. Aluevaaleissa 2022 kolme nuorta ehdokasta valittiin Keski-Suomen aluevaltuustoon, joka on lähes puolet Vihreiden valtuustoryhmästä.

Vaikutamme myös opiskelijapolitiikassa: Haluamme, että Jyväskylä on Suomen paras opiskelijakaupunki aina toisen asteen opiskelijoista korkeakouluopiskelijoihin. Jyvionin kanssa tiivistä yhteistyötä tekee JYYn vihreät, joka on Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunnassa toimiva, vihreään arvomaailmaan nojaava edustajistoryhmä.

Jos kiinnostuit toiminnastamme, ota yhteyttä esim. Instagramissa tai liity jäseneksi.